Forumlarda ve halk arasında sık sık duyuyorum ve gözlemliyorum aöf li olmak Türkiyede utanç konusu olmuş ve şöyle bir genel kanı var aöf okuyan hiç birşey olamaz diye..Tabiki bildiğiniz üzere aöf li olmak oldukça basit barajı geçen herkes aöf okuyabiliyor yani genelde örgün bir üniversiteye yerleşemeyen vasat ve vasatın altındaki insanların tercih ettiği bir program açıköğretim...Ancak şu gerçeği unutuyoruz günümüzde diğer üniversitelerin işletme iktisat mezunları iş bulabiliyormu ki aöf okuyanlar bulsun...Aöf devlet nezninde evet örgün de okuyanlarla eşit şartlara sahip ve bu yasa ile korunuyor ancak özel sektörde bir iş başvurusunda bir aöfli ile odtü boğaziçili mezunlar arasında hiç şansının olmadığı da aşikar...Ama buraya dikkat ama zaten odtülü boğaziçililerle diğer örgün üni mezunlarınında hiç şansı yok...Yani eğer odtü de boğaziçinde 9 eylül de okumuyorsan ha aöf okumuşsun ha örgünden okumuşsun bir farkı yok diyorum...Sıradan bir örgün üniversite okuyacağıma ben aöf okumayı yeğlerim çünkü özel sektörde değilde devlet de kpss sınavında eşit haklara sahipsiniz sonuçta...Diplomanızı alın girin kpss sınavına yeter puanı alın paşa paşa memur olun ordada size sormuyorlar hangi üni mezunusun diye nede olsa

Comments (5)

bencede aöf ile örgün arasında bir fark yok denilenlere inanmayın...

amına koyum şu yazıyı okuyorsunuz da insan bi de yorum yazar

evet okudum bu yazıyı yorumda yazıyım bari;aöf okumak örgün ögretim okumakla bir fark gözükmüyor diyorlar tabi kpss için konuşuyorlar bende şuna dikkat çekiyim;
örgün mezunları bir dönemde 18 ila 24 ders alır
aöf mezunlarıda bir dönemde sadece 6 ila 8 ders alıyor doalyısıylada arada bilgi farkı var.
örgün mezunu daha sosyal ve proflardan doçentlerden ve ögr.gör dersi birabir alırken aöf mezunu sadece kendi ögrenebildigiyle kalıyor.
örgün mezunu elde ettikleri bilgiler kalıcı olurken aöf mezunu kişide sınav bittikten sonra bilgiler unutulması büyük bir olasılık çünkü ezbere dayalı bir sistem.
yani diyecem şu ki örgünle aöf karşılaştırmak bence mantıksız arlarında çok fark var ama hak yönünden bir fark yok devlettede özeldede çünkü ilkokul mezunu adam bankada çalışıyor ben şahit oldum 1500 lira maaş alıyor üniv mezunu adam işsiz dolaşıyor özelde devlette ise kpss geçtim mi iş biter zaten.

nasıl yani aöf okumak kötümü ki bende aöf okucam ama bu benım kötü puan aldgmı gstermio kötüde almadım sadece ailem uzaga göndermedigi için aöf yi terch etmek zorundayım .arada bilgi farkı diosunuz örgün okuyanların kafasında kalıomu sanki ben bi çok kişi tanıorum bi snraki seneye geçip herşeyi unutmuş. aöf de aynı dersaneye gittikten sonra ozamn söle düşün örgünde okula aöf de dersaneye arada fark gzkmuo ...tabş bu benım fikrim .

arkadaşım şuanda tıp ve hukuk ve bazı mühendislik fakültesi bölümleri dışında üniversite okuyorsan iyi yoksa ha aöf okumuşsun ha kütahya muhasebe ne fark eder eğer iyi bir üniversite iyi bir bölüm okumayacaksan aöf okumanı tercih ederim demek istedim

Yorum Gönder

Google kullanıcı değilseniz yorumlama biçiminden Anonimi seçerek yorum yazın..!!