Etiketler:

'Biz şehirli Kürtler rahat durmadık'
Kendisini "Şehirli Kürt" olarak gören Hülya Avşar,"Açılım" süresince rahat durmadıklarını söyledi.

Güncelleme:22 Ocak 2010 14:10

Hülya Avşar ve İntizar özellikle açılım sürecinde hükümetin iyi bir sınav veremediğin söyledi. Hülya Avşar Habertürk ekranlarında müzisyen İntizar'ı ağırladı. Avşar programda magazinle sınırlı kalmadı ve konuğuna açılımla ilgili fikirlerini sordu. Kürt asıllı sanatçılardan olan İntizar da dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Avşar ve İntizar özellikle açılım sürecinde hükümetin iyi bir sınav vermediğin söyledi. İşte Avşar ve İntizar'ın açılım eleştirileri:

İNTİZAR: HALKLARIN BARIŞINDAN YANAYIM!

Programın konuğu olan İntizar, Hülya Aşşar'ı sosyal konulardaki açıklamarı ve duyarlığını övdü ve 'bu yanınıza hayranım' dedi. Avşar da konuğunun gazına mı geldi bilinmez hemen dökülmeye başladı.

İntizar: Ben bu ülkede halkların barışından yanayım. Din dil ırk ayrımına karşıyım. Halkların barışından yanayım. Savaşından değil. Bir savaş olacaksa eğitim savaşı olmalı.

Hülya Avşar: Sence ayrımcılık var mı? Barış istersen bunu bölücülük olarak anlayanlar da oluyor.

İntizar: Ben Türkçe'yi sonradan öğrendim. Bana haber sunuculuğu teklifi yapılıyor. Ama dediğim gibi ben Türkçe'yi sonradan öğrendim. Çocukken lal sanarlardı beni, Türkçe bilmiyordum. Ablam sufle verirdi.

AÇILIM İYİ YÖNETİLEMEDİ, İYİ SUNULAMADI!

Hülya Avşar: Aslında dağdakiler hedefleniyordu. Ama biz şehirlerdeki Kürtler rahat durmadık sanırım. Tabii o gençlerin karşılanış biçimi de şehit annlerini incitti. (Kandil ve Mahmur'dan gelen grubun Habur'daki karşılanış törenlerini kastediyor) Ama yanlış yasıtıldı, iyi yönetilemedi sanırım.

İntizar: Siz amacınızı çok iyi koyacaksınız ortaya ki anlaşılsın. Demokratik açılımın anlmını bilmeyenler var. Başbakan elit bir dil kullanmıyor. Herkesin anlayabileceği bir dil kullanıyor. Ama anlatılamadı.

Hülya Avşar: Ama olmaz ki. Aç oku öğren.

İntizar: O zamanda şu söylenecek. 'Bu kadar ekonmik krizin ortasında bir de bunları mı okuyup öğreneceğim.'

Hülya Avşar: Ama bu çok klasik değil mi? Açılımın bir amacı da şu. Dağdakilere bazı ekonomik haklar sunulacak ki...

İntizar: Sunum hatalı oldu. Bu işte canı yanan çok insan oldu. Çok iyi bir yemek de yapsanız kirli bir tabak her şeyi bitirir.

Comments (0)

Yorum Gönder

Google kullanıcı değilseniz yorumlama biçiminden Anonimi seçerek yorum yazın..!!